۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

تمدید بازداشت عبدالله یوسف‌زادگان پس از 84 روز انفرادی



قرار بازداشت موقت عبدالله یوسف‌زادگان پس از گذشت 84 روز از بازداشت او در سلول‌های انفرادی بازداشت‌گاه‌های وزارت اطلاعات در مشهد و تهران مجدداً به دلایل نامعلوم تمدید شد.

این تمدید قرار بازداشت در حالی صورت گرفته‌است که چند روز پیش دستور تبدیل قرار بازداشت وی به قرار وثیقه صادر شده و وعدة آزادی او به خانواده‌اش داده شده بود، اما پس از ارزیابی سند 100 میلیونی برای تودیع وثیقه به خانواده وی خبر داده شده است که دستور جدیدی مبنی بر تمدید بازداشت موقت او صادر گشته است. یوسف‌زادگان در سومین ملاقات ماهانة خود با خانواده‌اش که چند روز پیش صورت گرفته‌ از روحیه خوبی برخوردار بوده‌است.

طولانی‌شدن غیرعادی روزهای انفرادی عبدالله یوسف‌زادگان، تردد مکرر خانوادة او برای پیگیری موضوع از طریق مقامات قضایی و امنیتی مشهد و تهران و مشخص نبودن اتهامات عبدالله یوسف‌زادگان از جمله مواردی است که بر دشواری شرایط او و خانواده‌اش افزوده است.

پیش از این تعدادی از دانشجویان المپیادی، فارغ‌التحصیلان مدارس فرهنگ و دوستان وی با انتشار طومارها و یادداشت‌هایی به بازداشت عبدالله یوسف‌زادگان که دارندة مدال طلای المپیاد ادبی و دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد حقوق و از نخبگان فرهنگی جوان کشور است اعتراض کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر